Tv commercials

Ik heb reclame’s ingesproken voor voeding, beleggingsproducten, schoonmaakmiddelen, auto’s – noem maar op. De tone of voice is telkens verschillend: warm, vertrouwenwekkend, enthousiast, energiek – al naar gelang waar het script om vraagt.

Klik op de tags voor meer voorbeelden in dezelfde ‘tone of voice’.

Pearle

Jeroen Kramer is zo’n twaalf jaar de vaste reclamestem van opticienketen Pearle geweest.

Tesla ‘human”

Fictieve TV-commercial voor het satirische programma Lubach op Zondag (VPRO). Voice-over: Jeroen Kramer.

Pearle zichtgarantie

De met goud bekroonde ‘motoragent-spot’ (TBWA\Neboko – 2011).  Oud vrouwtje in Opel Corsa wordt aangehouden door slechtziende motoragent. ‘Zo meneertje, snelle bak… u dacht ik trap ‘m ’s effe lekker op z’n staart?’ voice-over: Jeroen Kramer

Jeroen over het ‘reclametoontje’

Jeroen Kramer analyseert een trend op het gebied van intonaties in reclamespots. En kennelijk ergert hij zich daaraan.